Versailles in de Chiemsee

25 juni 2022 - Frasdorf, Duitsland

Ik zit nu in Beieren Duitsland. Een bootreis gemaakt naar 2 eilanden in de Chiemsee. Op 1 staat een soort kopie van Versailles gebouwd door koning Ludwig 2, hij was geobsedeerd door Lodewijk de 14e. Het is niet af en hij heeft er 10 dagen in gewoond. Binnen kan je met een gids bezoeken zeer decadent. Helaas geen foto's. Doet me denken aan het paleis van Ceausescu in Boekarest Roemenië.

Morgen naar Bonn waar ik even een kijkje neem en dan naar huis.

Leuk dat jullie me gevolgd hebben. Groetjes Frank

P.s. ik probeerde maximaal 4 uur te rijden per dag al is dat niet altijd gelukt.

26 juni Sankt Augustin bij Bonn. Koekje bij de koffie en geen water, dus hier begint het! Best vermoeiende rit door alle wegwerkzaamheden anders zou het nog leuk zijn.

27 juni ik ben thuis, het regent. Maar na de regen wordt het prachtig weer. In Bonn nog het geboortehuis van Beethoven bezocht. Indrukwekkend om de gigantische gehoorapparaten te zien, hij was uiteindelijk doof. Leuk stadje trouwens.

Wat statistieken van mijn roadtrip, 29 dagen, ruim 5000 kilometer, 7 landen.

1. Hans:
    26 juni 2022
    Het was erg leuk om je op deze manier te kunnen volgen, met ook deze keer weer fantastische foto's! Bedankt voor het delen, Frank.
  2. Frank:
    26 juni 2022