Jan Mayen en verder

10 juni 2023 - Jan Mayen, Spitsbergen en Jan Mayen

Varend door de mist op een vlakke zee. Even internet door 100 mb gratis internet.

Gisteren Jan Mayen bezocht een vulkanisch eiland in een onmetelijke oceaan. Door de toch wel woeste zee was iedereen drijfnat. Maar ik ben er wel geweest. Helaas het graf van de Nederlanders niet gevonden want het bezoek werd eerder afgebroken. Wel prachtig in zijn verlatenheid, alles in zwart wit. Ook honderden stormvogels, prachtig.

Er worden veel walvissen gespot maar ik ben vaak te laat want het is vaak ook ver weg. We worden ook weer vetgemest door alle lekkere maaltijden. Leuke groep van birding breaks ook qua humor, we hebben het al over de reptielen gehad die de macht hebben.

Hopelijk zien we binnenkort walvissen tussen het ijs want dat ijs is dichtbij. Maar dat doen we pas als het zicht beter is.

Mooi bezoek dagen geleden aan Fair isle, het meest afgelegen eiland van de Shetlands. Natuurlijk papegaaiduikIjsbeer! En ik kan hem goed zien al was het een zoekplaatje. Mijn dag is goed, dit was gisteren. Je voelt je niet goed als iedereen hem ziet en jij niet.ers maar ook middelste jagers.

Vanochtend weer een ijsbeer, slapend. Bij de fotos het zoekplaatje.