Na de zondvloed

25 november 2022 - Djedda, Saoedi-Arabië

Het is gelukt, ik en de hele groep hebben tickets voor de vlucht naar Amsterdam vanavond. Gisteren kwam er dus een stortbui over Djeddah wat ze jaren niet meegemaakt hadden. Tot 1 meter water. Het verkeer stond helemaal stil en we misten onze vlucht.

Ik heb trouwens ook nog een bussiness class ticket, nu nog op het vliegveld komen...

P.s. er is ook een video van vannacht, het stond tot diep in de nacht vast

25 november Djeddah

Leuk om nog even in mijn eentje door de stad te dwalen. Geen straathonden maar wel straatkatten die van het afval eten.
Veel vriendelijke mensen die groeten en vaak vragen of ik Amerikaan ben. Als ik bij een moskee naar binnen kijk word ik uitgenodigd. Voor ik het weet doe ik mee met het vrijdaggebed. Mogelijk ben ik nu moslim...

Business class lounge, vrij rommelig. Een westerling in korte broek. Uiteindelijk zit ik naast een Vlaming die in de cryptohandel zit, hij wordt door zijn chauffeur opgehaald... Ik kan plat liggen en slaap 4 uur, heerlijk.

Thuis doe ik een zelftest Covid, positief, voelt alleen als een verkoudheid.

Was een mooie reis, fijn om na ruim 3 jaar weer buiten Europa te reizen. Wel wat weinig rust in het begin.

Meer foto's op http://www.franksfoto.nl/reizen2017/album/Saoedi-Arabia%202022/index.html