Plitvice meren, Kroatie

21 juni 2022 - Rudanovac, Kroatië

Vanuit Bosnië in een uurtje bij de Plitvice meren in Kroatië. Bij de grens ben ik de enige auto dus dat valt mee. Mij wordt aangeraden route H te volgen, 'dan zie ik alles'. Nou dat wil ik wel. Het is druk maar niet hinderlijk je kunt gewoon doorlopen. De meren hebben de mooie kleuren wat ik me zelfs nog wel herinner van 1980. Mooie watervallen, al is de 'grote' waterval niet echt groots vind ik. Mooie natuur ook, ik zie krabben, waterslang, veel libellen. Een mooie zweterige dag, al blijft het max. 30 graden. En die zon blijft maar schijnen. En weer eens een forel als diner.

Morgen door naar Slovenië, Svenica, richting huis.

22 juni mooie bergachtige groene route naar Zagreb. Bij de koffie nog steeds glas water en geen koekje. Waar verandert dat eigenlijk?

Zagreb heeft een leuk centrum maar veel is dicht wegens feestdag (dag van de strijd tegen de fascisten) of wordt verbouwd. Het regent even voor het eerst sinds weken.

Svenica waar ik overnacht blijkt de geboorteplaats van Melanie Trump!

23 juni Podsreda kasteel bezoeken in een glooiend landschap met wijngaarden. Maar eerst mijn Kroatische kuna omwisselen in euro's. Echt terug in de tijd, paspoort is niet genoeg. Gelukkig staat op mijn kentekenbewijs mijn adres en dan is het goed.

24 juni reisdag naar Duitsland, Beieren. Vlak voor bestemming noodweer en grote botsing. Meer dan 40 minuten vertraging.

1. Sylvia:
    21 juni 2022
    Veel plezier in Slovenië! Ga je de Triglav nog beklimmen. Dat schijnen alle Slovenen minstens 1x in hun leven te doen!
  2. Frank:
    21 juni 2022
    Dank je, nee mijn conditie is daar niet goed genoeg voor helaas.
  3. Roeland Blankers:
    Mooi verhaal weer Frank.😊
    Ziet er allemaal weer jaloersmakend mooi uit.
    Goeie reis verder!
    Groeten Roeland