landdiving en kerkdienst

12 juni 2018 - Port Vila, Vanuatu

Ik heb het overleefd! De vlucht naar Pentecost was te laat voor de landdiving, die is blijkbaar om 11 uur. Maar uiteindelijk hebben er nog twee voor mij gesprongen, ze krijgen er goed geld voor (100 euro). Toch een aparte ervaring en een priveshow. De landdiving is in mei en juni sowieso voor toeristen. Het geeft je ook een apart gevoel. Stel je voor dat er net een cruiseship is aangekomen en je bekijkt het met 2000 anderen.

De zondag werden er 5 babies gedoopt en 17 hadden eerste communie. De dienst was erg indrukwekkend en er werd met zoveel overgave gezongen dat het bijna pijn aan de oren deed. De dienst duurde twee uur, oma Blankers zou  trots op me geweest zijn. Bij vertrek had de vlucht 5,5 uur vertraging wegens mechanisch falen...Ter vervanging een klein vliegtuigje voor 8 passagiers. En de route ging bijna over twee vulkanen van Ambay. Vandaar. Ik volg de vlucht op Google Maps en volgens mij de piloot ook. Terugkomst in Port Vila voelt alsof je in de beschaafde wereld komt. In het dorp drink ik ook mijn eerste kava, een bitter drankje. Het effect zie ik in het gemeenschapshuis, net of er allemaal zombies zitten. Ik heb het idee dat het geen effect op mij heeft. Er zitten ook nog 2 Françaises op het eiland, een reist 11 maanden en de ander is al 2,5 jaar onderweg. Kan je dan nog thuis wennen?

1. Cindy:
    12 juni 2018
    Knap hoor twee uur in de kerk!! Wel meegezongen?
  2. Frank:
    12 juni 2018
    Nee dat kon ik de mensen niet aandoen.