Vanuatu droge seizoen

8 juni 2018 - Port Vila, Vanuatu

Voor het droge seizoen is het hier erg nat. De laatste 3 dagen heeft het voornamelijk geregend. Hoe zal het regenseizoen zijn. Ik zit nu op Santo en morgen naar Pentacost waar helaas het vluchttijdstip van gewijzigd is waardoor ik pas s'middags aankom, Air Vanuatu... Gisteren waren alle vluchten gecanceld waardoor ik Santo niet meer zal zien.

De vulkaan op Tana was geweldig, het is al bijzonder om zijn gedonder te horen als je in de buurt overnacht. Maar op de top zie je de brokstukken omhoog spuiten. Ik ben drie keer naar boven gegaan en het was steeds anders. Een keer met veel Chinezen. Op een bepaald moment sta ik tussen een groepje selfies makende Chinezen. Ik bedenk dat dit de toekomst van het toerisme is. Op mooie plaatsen zal je tussen selfies makende Chinezen staan. Ook een kastom village bezocht. Ze tonen dan toeristen hoe ze eten en vuur maken (of maakten). Ze dragen traditionele kleding en dansen voor ons. Je weet alleen niet hoe snel ze weer hun spijkerbroek aantrekken. Oh ja en als hier zwarten met lange messen lopen dan is dat helemaal niet gevaarlijk! De huizen hebben nog vaak bladerdaken in plaats van golfplaten, dat zie je niet veel meer in de wereld Ik zit met een Nederlander in dezelfde lodge, met hem heb ik 5 leuke dagen opgetrokken. In Nederland woont hij een paar kilometer van me af! Sympatieke vent maar hij wordt wel 3 keer kwaad/discussieert over geld.

1. Eugene:
    9 juni 2018
    Ha Frank, bijna de hele wereldbol zit nu tussen ons in.
    Leuk dat je nu een werkende vulkaan hebt gezien, op Bali was het toen, 27 jaar geleden, te mistig om naar boven te gaan.
    Ga je nu ook nog andere eilanden af in de Stille oceaan? Of een boottocht naar Zuid-Amerika met een koopvaardijschip?
  2. Frank:
    11 juni 2018
    Ik moest daar ook aan denken, ik dacht dat het Java was trouwens, maar ik heb in Ethiopie ook een werkende vulkaan gezien.
    Hierna Fiji, Samoa en mogelijk Tonga. En een koopvaardijschip is iets voor een andere keer!