Dubrovnik

10 juni 2022 - Dubrovnik, Kroatië

Vandaag de oude stad bezocht. De entree was wel even schrikken, veel groepen met gidsen. Maar vergeleken met de Joegoslavietijd is de stad volgens mij wel opgeknapt al weet ik het niet zo goed meer. Wel veel winkels en horeca. Geen bedelaars en veel Amerikanen. Leuk om over de stadsmuur van 2 km de stad rond te lopen, wat musea om mijn Dubrovnik kaart eruit te halen.

Morgen wat rustiger aandoen en dan naar Kotor, Montenegro. Kan ik weer een land bijschrijven! Gisteren bij little supermarket in Krka zag ik veel oude mannen met bier op bankjes zitten om 10 uur s'morgens, toch een probleem lijkt het.

11 juni Dagje Lokrum. Leuk eiland met ruines en tuinen, bekend van game of thrones blijkbaar. Moet ik toch eens gaan zien...

1. Eugene:
    10 juni 2022
    Mannen met bier buiten aan een tafeltje om 10 uur in de morgen zagen wij in Schotland gewoonlijk ook. Zelfde probleem. Bij ons zijn de bierglazen daarvoor te klein en de prijzen te hoog. Geniet ervsn.
  2. Frank:
    11 juni 2022
    Nog een reden om op reis te gaan!
  3. Marlies:
    10 juni 2022
    Leuk om je weer te kunnen volgen, Frank. Veel plezier nog!
  4. Frank:
    11 juni 2022
    Bedankt Marlies. zal ik doen.