Montenegro

14 juni 2022 - Cetinje, Montenegro

Na een paar uur haarspeldbochten over een smalle weg zit ik nu in Cetinje in de bergen in een eigen huisje. Cetinje is een leuke groene relaxt stadje.

Op weg naar Kotor reed ik mijn linker voorband van de weg. De auto zat vast, een aardige Turkse man hielp me weer op de weg. Kotor is de zuidelijkste fjord van Europa, prima zwemwater al is het wat fris. Als ik in een restaurant het menu in euro's zie denk ik wat is hun eigen munt dan... Maar dat is de euro, al zitten ze niet in de EU.

Nog het fort van Kotor beklommen (1200 meter klim) al had ik daarvoor de aanmoediging van 2 Polen voor nodig. Vanmorgen gebeld door de longspecialist van VU. Dat ging gelukkig goed maar de ontsteking in mijn longen door sarcoïdose is verergert. Extra onderzoek naar andere ontstekingen zijn nodig en waarschijnlijk ontstekingsremmers. We zullen wel zien. Ik ga in ieder geval nog twee weken door met mijn reis.

15 juni, het mausoleum van huppeldeflup de belangrijkste Montenegrijn bezocht. Een hele klim van 461 treden bovenop een berg. s'Avonds komt Cetinje tot leven, met volle terrassen en flanerende mensen.

De laatste foto's staan in de Montenegro map.