Pinksterzaterdag

4 juni 2022 - Ossiach, Oostenrijk

Het is mijn geluksdag zegt de Bulgaarse receptioniste, in plaats van 115 moet ik 59 euro betalen, systeem is niet bijgewerkt (?).

Daar zag het eerder niet naar uit. Ik wilde op Pinksterzaterdag van Duitsland, Berchtesgaden naar Kroatie rijden. Slecht idee, erg veel files. Ik stop in Oostenrijk en kan mijn hotelletje op Krk nog aanpassen. Ik zit nu in het Gooi van Oostenrijk aan een mooi meer, veel dure auto's. Mijn 1e stop was in Rothenburg ob der Tauber, een mooi toeristisch stadje. Nu geliefd bij Amerikanen vroeger bij nazi's. Daarna dus Berchtesgaden waar Hitler zich graag terugtrok. Het Kehlsteinhaus staat als enige nog overeind op een hoge rots, waar je komt via een lift en een gang. Aanrader.

5 juni, ik zit nu op Krk een eiland in de Adriatische zee, Relaxte rit zonder vrachtwagens op de weg. Veel gepensioneerden en jonge stellen met kleine kinderen of honden hier.

Ik ga nu verder rondje voormalig Joegoslavie doen. NP Krka, Dubrovnik, Montenegro, Mostar, Plitvice, zoiets.

8 juni verfrissend buitje na al doe zon Mooie waterval in druk bezocht Krka nationaal park. Gisteren de prachtige kustweg genomen met als panorama de kale eilanden van Kroatie.

Er lopen overal kippetjes rond mijn huisje, dat zou Katerina wel vertrouwd aanvoelen.

Foto's in het Kroatische mapje

1. Roeland Blankers:
    Hoi Frank,

Mooi trip zo lijkt mij! Fijne rit verder. Geniet er lekker van.

Groetjes Roeland & Cindy.
  2. Frank:
    Zal ik doen, bedankt
  3. Eugene:
    6 juni 2022
    Ha Frank, weer lekker op reis, goed bezig. Geniet ervan.
    Eugène
  4. Frank:
    6 juni 2022
    Ja al wordt het ook weer tijd voor Verweggistan.. bedankt nog