Tasjkent

4 mei 2018 - Тошкент, Oezbekistan

Gisteren met de hoge snelheidslijn van Samarkand naar Tasjkent gereden. Zeer comfortabel. De trein haalde maximaal 230 km per uur.
Vandaag een globale indruk van een zeer groene stad met veel moderne auto's. Een bezoekje aan de zeer mooie schone metro. En het herdenkingsmonument van de 2e wo met alle namen van de slachtoffers. Veel schoolklassen, mogelijk omdat het 9 mei bevrijdingsdag is. En last but not least een mooie blauwe orthodoxe kerk.
Zelf nog wat rondgelopen langs een kanaaltje met parkje. Een bier van 0,5 liter kost 3500 sum (0,35 €) in de restaurants betalen we tot 25000!
Laatste dag met de groep, is ook wel goed zo. Kan ik mijn eigen plan trekken. Alles samen doen is ook wel vermoeiend.
Bovendien hebben ze me door. Als ik er ben dan is de groep compleet volgens Maurits de reisleider (doet ie goed) en eigenaar van Sovjet reizen.
Ik ben toch vrijwel altijd op tijd maar goed.

Oh ja, ook nog 50 euro gewisseld bij de bank. De twee dames keken het biljet van alle kanten en gebruikten nog een soort gum om de echtheid te controleren.. Dan krijg je 485000 sum in biljetten van 5000, dus 97 !
Morgen naar Margilan met de trein in mijn eentje.