Bolzano

8 juli 2021 - Bolzano, Italië

Net nog geprobeerd Ötzi te bezoeken maar er stond een lange rij. Morgen maar met reservering. Het is duidelijk dat het toerisme weer op gang komt.

Afgelopen dagen 8 Unesco werelderfgoedsites bezocht, het gaat dan om vroeg christelijke mozaieken met name. Ze zijn wel uniek. En ook nog San Marino als nieuw land bezocht, het is mooi gelegen maar zoals de toeristeninfo zei: there are shops everywhere.

Ravenna is wel een heerlijke plaats, niet te druk en genoeg te zien dus. Helaas was het wat warm (gisteren gutste het zweet van mijn voorhoofd) maar ik zal wel niet mogen klagen.

9 juli Otzi bezocht, klein bruin mannetje. Maar wat fascinerend welke spullen ze bij hem gevonden hebben. Verder een dagje Bolzano.

Morgen door naar Duitsland, naar de Neckar om nog wat te wandelen als het weer het toelaat. Dat is waarschijnlijk de laatste stop op mijn roadtrip.

13 juli, gisteren thuisgekomen na drukke reis. Veel werkzaamheden in Duitsland, ja autorijden is daar geen feestje meer. In Nederland zonder mondkapje naar de supermarkt, is toch wat onwerkelijk als je het vergelijkt met het buitenland.

Bad Wimpfen. Leuk historisch stadje. Ik zie nog wat verklede locals met kleding uit 1200. Vlakbij een roofvogelshow.

s'Avonds nog een leuk gesprek gehad met 6 oudere duitsers. WO2 komt toch ter sprake. 1 denkt dat ze daar nog 500 jaar mee gepest worden. Hij heeft het trouwens over Hitler die oostenrijker!

Geslaagde roadtrip om mijn gedachten wat te verzetten, ben nu wees.

1. Madeleine:
    8 juli 2021
    Je hebt het tempo er in! Veel plezier nog even.
    groetjes Madeleine
  2. Frank:
    9 juli 2021
    Dank je. Ik heb het iets vertraagd...
    Groetjes