Roemenie, last but not least

8 oktober 2018 - București, Roemenië

Dit is de laatste blog. Het is mooi geweest. Vanavond vlieg ik naar Amsterdam. Ik voel dat het genoeg is. Roemenië is duidelijk welvarender dan de vorige landen. Je ziet sowieso een welvaartstoename van oost naar west in de voormalige Sovjet Unie. De Roemenen zijn een soort Italianen, bijvoorbeeld onnodig toeteren omdat het niet genoeg opschiet. Gelukkig nog genoeg verval maar het zal binnenkort wel allemaal opgeleukt zijn. Van mij moet het er niet allemaal te nieuw uitzien. Heb hier ook weinig contact met andere toeristen maar dat kan komen omdat ik even in wat luxere hotels zit. Bezoek aan de Donaudelta was leuk maar helaas waren de vogels gevlogen.

Was nog lastig om mijn Moldavische geld om te wisselen maar in Boekarest kan dat. Toen ik een taxi wilde nemen weigerden ze de meter te gebruiken wegens de mafia gouvernment. Ze zijn zelf mafia. Uiteindelijk met gratis tram en bus (want geen pas) bij hotel gekomen. Roemeense grap: "taxi will take you but only where he wish" vertelt een Roemeen me. Het imposante parlementspaleis bezocht gisteren. De grootheidswaanzin van Ceausescu. Het is het op een na grootste gebouw ter wereld 350000 m2. Na het Pentagon.

Verklarende woordenlijst

marsrjoetka = busje in voormalige Sovjet-Unie met te weinig beenruimte

1. Cindy:
    9 oktober 2018
    Mooi!! Goede vlucht terug!