Campeche en Calakmul

14 november 2019 - Campeche, Mexico

Inmiddels ben ik beland in Campeche. Een gemoedelijke kleurrijke stad. Ook niet te toeristisch. Vanochtend de markt bezocht, daar heb ik me laten verleiden tot het eten van 2 negritas (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen), zwarte tacos met kip en van alles, redelijk goed afgelopen!

Eergisteren naar Calakmul gereden, 60 km van de hoofdweg af, dus echt afgelegen, maar het grootste deel van de weg was nieuw en bij de gatenweg haalde ik nog wat toeristen in. Dit grote Mayacomplex ligt dus afgelegen in de jungle. Dat geeft het zijn charme. Het ligt ook nog in een natuurreservaat. Ik zie vossen, een hert en een specht. En veel muggen.

Terugrijdend zie ik een waarschuwingsbord voor vleermuizen. Helaas weet ik niet dat er een grot met miljoenen vleermuizen is. Volgende keer dan maar :)

Nu ben ik wel wat uitgemayad..

15 november zit ik in Progreso. Stormachtig weer, gisteren noodweer. Er staan straten blank. Voor het droge seizoen is het wel nat. Morgen terug naar huis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Blankers Frans:
    15 november 2019
    Mooie foto’s. Geniet nog maar.
    Groetjes
    Pa Ma en Cindy